بررسی تئاتر موج نو انگلستان از 1995 تا 2006 با تاکید بر چهره های شاخص آن (ساراکین، پاتریک ماربر، ویکی فدرستون)
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
- نویسنده ربابه عنایتی
- استاد راهنما سعید کشن فلاح
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1386
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
نشانه شناسی تئاتر نو
برای بررسی کارکرد یک مجموعه نمیتوان به شناخت پارهای از عناصر ساختاری آن بسنده کرد. به همین دلیل است که شناخت پارههای پیکر تئاتر نو، یا عناصر ساختاری آن، نیز به تنهایی برای بررسی کارکرد کل مجموعة تئاتری میـــدان نمیدهند، از اینرو آن را باید بر نظامی استوار کرد که ویژگیهای تئاتر نو مبتنی بر آن انتظام یابد. از اینجاست که پارهها را تنها با ساختار پیکـرهها میتوان دریافت. در این مقاله با تحل...
متن کاملبررسی کیفیت داده های مکانی داوطلبانه از منظر شاخص، با تاکید بر شاخص برازندگی استفاده
اطلاعات مکانی داوطلبانه گونهای از اطلاعات مکانی است که به صورت اختیاری، توسط افراد عادی، بدون نیاز به آموزش علمی و با توجه به دانش محلی تهیه میشود. اطلاعات مکانی داوطلبانه در مقایسه با دادههای مکانی استاندارد، دارای مزایای فراوانی از جمله دسترسی آسان به اطلاعات و قابلیت بهروزرسانی سریع است، ولی کیفیت این دادهها یکی از موانع استفاده گسترده از این دادهها و محل بحث و تحقیق بسیاری از محققان ب...
متن کاملپژوهشی درباره "پاتریس شرو" کارگردان پیشرو موج نو تئاتر فرانسه
تغییر و تحولاتی که در تئاتر بعد از انقلاب کارگری و دانشجویی 1968 در فرانسه رخ داد، در زمینه های فرهنگی - هنری از جمله در ادبیات، نمایشنامه نویسی و کارگردانی تاثیر گذاشت. تاثیراتی که ضمن مردم پسندبودن، برگرفته از اوضاع سیاسی - اجتماعی و در جهت تحریک آگاهی و شعور جامعه بود. نکته حایز اهمیت این است که چنین اتفاقی در کشوری رخ داد، که دولت آن مشروع ترین دولت از نوع خود، در اروپای آن زمان محسوب می ش...
15 صفحه اولتبیینی نو از مولفه های تربیت شهروندی با تاکید بر برنامه درسی پنهان در دوره دبیرستان
مقدمه و هدف پژوهش: شهروندی مفهومی است که به افراد جامعه هویت رسمی و قانونی میبخشد و از یک طرف متضمن وظایف و مسئولیتها و از طرف دیگر متضمن حقوق و خواستههای افراد است. پژوهش حاضر با هدف توصیف، تبیین و تفسیر تجارب زیستهی دانشآموزان از مولفههای تربیت شهروندی موثر انجام شده است. روش پژوهش: جامعه پژوهش شامل تعداد 54000 نفر دانش آموزان پسر و دختر سالهای سوم و چهارم رشتههای متوسطه نظری ا...
متن کاملنشانه شناسی تئاتر نو
برای بررسی کارکرد یک مجموعه نمی توان به شناخت پاره ای از عناصر ساختاری آن بسنده کرد. به همین دلیل است که شناخت پاره های پیکر تئاتر نو، یا عناصر ساختاری آن، نیز به تنهایی برای بررسی کارکرد کل مجموعة تئاتری میـــدان نمی دهند، از این رو آن را باید بر نظامی استوار کرد که ویژگی های تئاتر نو مبتنی بر آن انتظام یابد. از اینجاست که پاره ها را تنها با ساختار پیکـره ها می توان دریافت. در این مقاله با تحل...
متن کاملتحلیل تکوین زیرمیدان موج نو تئاتر ایران در دو دهی سی و چهل شمسی (با تکیه بر تشکیل «کارگاه نمایش» براساس نظری؟ میدانهای پیر بوردیو)
چگونگی فرایند ساختاریابی میدان تئاتر نوین ایران و ایجاد قطبهای هنری و تکوین زیرمیدانهای آن زمین? این پژوهش جامعهشناختی است. موج نو تئاتر ایران در دو دهی سی و چهل شمسی به مثابه یک زیرمیدان شکل پیدا کرد و این حاصل تغییر در نظام توزیع سرمایهها و تغییر عادتوارههای کنشگران آن بود، که خواهان بدعتی در سبکها و فرمهای متداول تئاتر نوین ایران بودند. یکی از نتایج روشن موج نو در تئاتر ایران «...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023